علم الهی به هیچ گروه یا کتاب یا علم خاصی حتی علم اخلاق و علم فقه و علم تفسیر وابسته و منحصر نیست، بلکه در هر رشتهای که هستی ولو در علم تفسیر، اگر حدّ دیدی، فارغ از علم الهی هستی و در مقابل در هر یک از رشتههای دانشگاهی مثلاً در زمینشناسی و یا کشاورزی و برق و صنعت و معدن و پزشکی و دیگر رشتهها، اگر حق دیدی، علمت علم الهی خواهد بود. پس علم و عالم و معلوم اگر محدود بدون حق بود، چه عالِم حوزوی و چه عالِم دانشگاهی، صاحب هر دو علم، غیرالهی خواهند بود و اگر علم و عالم و معلوم در حقّ بود، صاحب آن علم در هر لباس و پیشهای که باشد، از علم الهی برخوردار میباشد…
علم زمانی از جنبه خلقی خارج میشود و علم الهی میگردد که عالم در علمش حق را مشاهده کند… البته این حقبینی، مغایر با نظم و ترتیبی که در کلمات نظام هستی حاکم است نیست و وقتی میگوییم علم عالمی الهی است، چنین نیست که آن عالم، تمامی احکام و قواعد جاری و ساری در حدود را نادیده گرفته و هر طور که میخواهد عمل کند، بلکه مراد از حقبینی، مشاهده حقی است که حاکم بر حدود است، یعنی حد را فراتر دیدن است. (داوود صمدی آملی؛ شرح رساله رابطه علم و دین علامه حسنزاده آملی؛ ص۱۹)
سلام
همان طور که میدانید قالبهای طراحی شده برای سیستم blog.ir بسیار کم است، مخصوصا اگر خواهان یک قالب مذهبی باشید.. به همین منظور قالب امام رضا را طراحی کرده ایم:
http://ghasedoon.blog.ir/post/110