طالب

صدهزاران طالب اینجا سرنهاد / تا که یک کس اندر این ره پا نهاد

طالب

صدهزاران طالب اینجا سرنهاد / تا که یک کس اندر این ره پا نهاد

طالب

بنشین و نظاره کن تنهاییم را...
برنمی تابم...
راهی ندارم جز...
پس...
دعایم کن.

+دل نگارهایم بر اساس دریافت ها , درک مطالب خوانده شده ی کتب , شنیده ها و... است.
بنابراین احتمال خطا در انها وجود داره.ممنون میشم اگه اشتباهی دید تذکر بدید.
به امید خدا بقیه مطالب با سند و مدرک ارائه می شوند.



Reba.ir

آخرین مطالب

pic position

pic position

پیوندها

۶ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

مرکز پژوهشی «هادو» توکیو در تحقیقی جامع با استفاده از فن‌آوری نانو، تأثیر تلاوت آیه «بسم‌الله‌الرحمن الرحیم» بر آب زمزم را مورد بررسی‌ قرارداد.
ماسارو ایموتو، رئیس مرکز پژوهشی«هادو» توکیو با بیان این‌که در این تحقیق به نتایج ارزنده و عجیبی دست‌یافته‌اند، گفت: تلاوت آیه «بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم» تأثیر عجیبی بر روی بلورهای آب زمزم دارد به طوری که هنگام تلاوت این آیه مبارک حباب‌های زیبایی بر روی آب تشکیل‌می‌شود.
این پژوهشگر ژاپنی تصریح‌کرد: از بزرگ‌ترین تجاربی که در نتیجه آزمایش بر روی آب زمزم به‌دست‌آمده، این است که هنگامی که در کنار ظرفی از آب زمزم آیاتی از قرآن‌کریم تلاوت‌‌شود،‌ بلورهایی رمزگونه و زیبا بر روی آن شکل‌می‌گیرد.
رئیس مرکز پژوهشی«هادو» با اشاره به این‌که آب زمزم ویژگی‌های خاصی دارد که تغییر در آن امکان‌پذیر نیست، افزود: این آب ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که در سایر آب‌ها یافت‌نمی‌شود.
وی گفت: با توجه به آزمایش‌ها و مطالعات زیادی که بر روی آب زمزم انجام‌‌شد، این نتیجه به دست‌آمد که اگر یک قطره از آب زمزم با هزار قطره آب معمولی مخلوط‌شود، بلورهای تشکیل‌دهنده آن تغییر شکل‌داده و خاصیت آب زمزم را پیدامی‌کنند.

طالب 1
۲۸ تیر ۹۴ ، ۱۴:۵۳ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

در صورت تصویب، مراقبت از نقض عهدهای محتمل طرف مقابل صورت گرفته و راه آن بسته شود.

 به خوبی میدانید که برخی از شش دولت طرف مقابل به هیچ رو قابل اعتماد نیستند.

امام خامنه ای حفظه الله

94/4/24

طالب 1
۲۶ تیر ۹۴ ، ۰۲:۵۴ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

آن فقیه وارسته در روزگار کهنسالى درس حوزه کربلا را به سید على طباطبایى و دیگر شاگردانش وانهاد. سید مهدى بحرالعلوم را براى اداره حوزه نجف بدان سرزمین نورانى گسیل داشت و خود به تدریس شرح لمعه بسنده کرد.

البته درس استاد با همه دروس دیگر تفاوتى آشکار داشت. محفل او پیش از آنکه جایگاه دانش اندوزى باشد مجلس معنویت و عرفان بود. دانشجوى شرح لمعه وى با نگاه در چهره ملکوتى آن عارف پاکدل و گوش سپردن به کلام نورانى اش درس یقین مى آموخت و با راههاى روشن کمال آشنا مى شد. دانشور پرهیزگار حضرت سید زین لالعابدین لاهیجى از آن درس خاطره اى ارزنده باز گفته است:

ما در عتبات عالیات تحصیل علم مى کردیم. آقا به سبب کهنسالى ضعیف شده، تدریس را ترک کرده بود و تنها شرح لمعه اى مى گفت. ما چند نفر بودیم که به خاطر تبرک و تیمن به درس آن بزرگمرد مى شتافتیم.

روزى دیر از خواب برخاستم، نماز صبح قضا شده، وقت درس آقا نیز رسیده بود. با خود گفتم: اول در درس حضور مى یابم و بعد به گرمابه رفته و غسل مى کنم.

پس به درس رفتم. آقا هنوز نیامده بود. اندکى بعد استاد تشریف آورد با شادى و بهجت تمام به اطراف نگریست ولى یکباره آثار اندوه در چهره اش آشکار شد. سپس فرمود: امروز درس نیست، بروید!

شاگردان برخاستند و رفتند. چون خواستم برخیزم به من فرمود: بنشین!

من نشستم، چون مجلس خلوت شد آقا فرمود: زیر بساطى که بر آن نشسته اى اندکى پول هست، آن را بردار، برو غسل کن و از این پس با بدن ناپاک در چنین محفلى حاضر مشو.

من شگفت زده پول را گرفتم و به حمام رفتم.([1])

طالب 1
۲۲ تیر ۹۴ ، ۱۲:۳۵ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

شادی به چه قیمتی؟

یک سوال: اگر شما جای شخصی باشید که طی یک شوخی نا بجا، در جمعی مسخره می شود چه احساسی خواهید داشت؟

 

در برش هایی از زندگی، همه می خندند و یک نفر گرفته است. و اتفاقا دلیل خنده دیگران هم همان دلیلیست که او را غمزده کرده است. این صحنه یکی از ناپسند ترین صحنه هاست. بعضی از افراد به راحتی موقعیت را مغتنم می دانند تا با استفاده از مسخره کردن کسی، دیگران را به خنده بیاندازند. این درحالیست که امام صادق (ع) حرمت مومن را از حرمت کعبه بالاتر دانسته اند. ممکن است برای دقایقی افراد با مسخره کردن شخصی به خنده بیفتند، اما همین خنده نه تنها باعث شادابی ایشان نمی شود بلکه دچار عواقب بد و اندوه بار کار زشتشان خواهند شد. شاد شدن با گناه کوتاه مدت است و اندوه بعد از آن طولانی مدت. کسی که در جمع دیگران را مسخره می کند ممکن است برای دقایقی توجه دیگران را به خود جلب کند اما در نظر آنان کوچک و غیر قابل اعتماد می شود. پس به زودی باید منتظر غم حاصل از آن شادی باشد.

امام سجاد ع می فرمایند:

گناهانى که باعث نزول عذاب مى‏شوند، عبارت‏اند از:
…و دست انداختن و مسخره کردن مردم.

معانى الاخبار ،ص 270

 

فراموش نکنیم که:

–          طوری شادی کنیم که باعث ضایع شدن حقوق دیگران نشود و با شادی ما دیگران هم شاد شوند.

–          خداوند عزوجل کسی را که در میان جمع ، بدون ناسزاگویی شوخی کند، دوست دارد.

–          اگر کسی ما را در جمع مسخره کرد نگران نباشیم. او در اصل خودش را در نظر همه کوچک کرده و نگاه ها را نسبت به خودش بد کرده است.

یک تصمیم ساده:

 از این به بعد اگر احساس کردیم در جمعی نسبت به کسی بی انصافی می شود از او دفاع کنیم. کسی که جلوی آبروریزی برادر مومنش را بگیرد، از آتش دوزخ در امان است.

مراقب باشیم:

مسخره کردن و ریختن آبروی دیگران، یکی از خطرناک ترین ویروس هاست. خداوند تبارک و تعالی فرموده است: هر کس دوستی از دوستان مرا خوار کند، در کمین جنگ با من نشسته است.

گردآوری و تنظیم: واحد انتشارات کتاب پردازان

طالب 1
۲۲ تیر ۹۴ ، ۰۲:۴۵ موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲ نظر

به نام خدای مظلومین

برادران مسلمان تنها نیستید ...

ما می آییم ...


روز جهانی قدس امسال در حالی از راه می رسد که وجدان های آگاه و دیدگان هوشیار مردم جهان شاهد یکی از فجیع ترین نسل کشی ها و قتل وغارت های ضد بشری رژیم دیکتاتور آل سعود علیه یمن و مردم بی گناه آن به نیابت از دژخیمان صهیونیست است و نیز همچنین شاهد ادامه اشغالگری و ظلم بی شرمانه علیه آورگان بی دفاع و مردم بی پناه و مظلوم غزه و فلسطین هستیم که نشان از ترس و درماندگی و استیصال صهیونیسم در مقابل مقاومت اسلامی و شجاعت مثال زدنی مردم بی دفاع و بی پناه فلسطین است.   با توجه به شرایط حاکم بر خاورمیانه و دنیای اسلام، روز جهانی قدس امسال از حساسیت‌های متفاوتی برخوردار شده است. تروریست‌های تکفیری داعش که در بستر اختلافات شیعه و سنی و با انحراف موج بیداری اسلامی ایجاد شده است، مسلمانان را در عراق، سوریه، مصر، لیبی، تونس و الجرایز سلاخی می‌کنند.

ما عماری ها  ضمن اعلام بیعت مجدد با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و خلف راستین ایشان، مقام عظمای ولایت و همبستگی با مردم فلسطین از تمامی ملت ایران بویژه جوانان متعهد و انقلابی و همسنگران جبهه فرهنگی دعوت میکنیم همراه و همگام با صفوف بهم فشرده ملت ایران، در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت نموده و حمایت همه جانبه خود را از فلسطین و محور مقاومت اعلام دارند.


بیانیه دعوت عماری های دامغان برای حضور در روز قدس


طالب 1
۱۸ تیر ۹۴ ، ۱۴:۵۱ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱ نظر
  • کسی می‌تواند سالک الهی گردد که خلیفه خدا باشد، زیرا راه‌یابی، مهندسی راه، معماری راه، آگاهی از راهزنان این راه، تهیه دوستان همراه این راه، تحصیل ره‌توشه این راه، همه و همه مرهون معرفت خلافت الهی است که از ذات اقدس الهی رهنمود می‌گیرد. دو قوس در جهان آفرینش هست: یک قوس نزول است که از خدا تا خَلق و عالَم طبیعت تجلّی کرده است؛ طبق بیان نورانی امیر بیان علی‌بن‌ابی‌طالب(علیه أفضل صلوات المصلّین) که در خطبه نهج‌البلاغه فرمود: «اَلْحَمْدُ لِلَّهِ الْمُتَجَلِّی لِخَلْقِهِ بِخَلْقِهِ»خدای سبحان در قوس نزول، از صادر اول تا پایان نظام هستی، یک حقیقت گسترده است، در جام اشیا افتاد، خدا این قوس نزول را خلق کرده است. در قوس صعود از خاک و از فرش تا عرش رفتن را به نام قوس صعود دستور داد و در سورهٴ انشقاق فرمود: یَا أَیُّهَا الْإِنسَانُ إِنَّکَ کَادِحٌ إِلَی رَبِّکَ کَدْحاً فَمُلاَقِیهِ. اما این کار را خدا نکرد، یعنی قوس صعود را ترسیمِ عملی نکرد، فقط راهنمایی کرد، راه آن را نشان داد و به انسان گفت: شما باید این راه را طی کنید؛ این راه نو است.


طالب 1
۱۷ تیر ۹۴ ، ۱۸:۲۳ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر