طالب

صدهزاران طالب اینجا سرنهاد / تا که یک کس اندر این ره پا نهاد

طالب

صدهزاران طالب اینجا سرنهاد / تا که یک کس اندر این ره پا نهاد

طالب

بنشین و نظاره کن تنهاییم را...
برنمی تابم...
راهی ندارم جز...
پس...
دعایم کن.

+دل نگارهایم بر اساس دریافت ها , درک مطالب خوانده شده ی کتب , شنیده ها و... است.
بنابراین احتمال خطا در انها وجود داره.ممنون میشم اگه اشتباهی دید تذکر بدید.
به امید خدا بقیه مطالب با سند و مدرک ارائه می شوند.



Reba.ir

آخرین مطالب

pic position

pic position

پیوندها

با ‎وضو در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنیم

يكشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۱۲ ب.ظ

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیتالله عبدالله جوادی آملی امروز در ادامه درس تفسیر خارج خود گفت: این سوره مبارکه غافر اصول کلی دین را بیان میکند، به مناسبتهای متعدد با آیات متنوع اصول کلی دین را بیان میکند، جریان نزدیک بودن قیامت را میشود از این راه هم بیان کرد که قیامت رجوع به ذات اقدس اله است و اگر معاد عود إلی الله است و اگر الله به ما خیلی نزدیک است، مرجع ما به ما نزدیک است و مقدار قرب ما به بیانهای عادی آسان نیست.

وی با اشاره به اینکه در آیات محل بحث کلمه «الیوم» شش بار که به معنای روز قیامت است، ذکر شده است، افزود: این نشان دهنده اهمیت قیامت است، و در همین آیات مراحل متعدد بعد از مرگ و قیامت را ذکر میکند، مانند آنجا که گفت قیامت نزدیک است و از شدت ترس گویا دل بالا آمده و به حنجره رسیده است.

مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به آیه «وَأَنذِرْهُمْ یَوْمَ الْآزِفَةِ إِذِ الْقُلُوبُ لَدَى الْحَنَاجِرِ کَاظِمِینَ مَا لِلظَّالِمِینَ مِنْ حَمِیمٍ وَلَا شَفِیعٍ یُطَاعُ ﴿18﴾»، خاطرنشان کرد: در جریان معاد فرمود اینها مجبور هستند که غم خود را فروببرند که جان نسپرند، زیرا مرگی وجود ندارد، این جان به حنجره میرسد و اینها مدام آن را کظم میکنند، اما چون اینان ظالم هستند در قیامت دوست حمیم و صمیمی که مشکل آنان را حل کند و شفیعی که شفاعت آنان را بکند، وجود ندارد.

هم خودمان شرکت کنیم و هم دیگران رادعوت به حضور در راهپیمایی کنیم

وی گفت: اگر آزادی و استقلال و امانت و عدم دخالت در امور دیگران و زندگی مسالمتآمیز وجود دارد باید بر محور عدل باشد، این را همه قبول دارند و معنای عدل را که هر چیزی در جای خود قرار بگیرد را همه میدانند، اما جای اشخاص و جای افراد کجاست؟ آیا گوسفند و خوک هر دو حلال هستند؟ آیا شربت و شراب هر دو حلال هستند؟ اینان چون وحی ندارند، میگویند ما جای اشخاص و اشیا را تعیین میکنیمف این همان اومانیسم است، غیر از این است که جای اشخاص و اشیا را اشخاصآفرین و اشیاآفرین میداند.

نویسنده کتاب مفاتیحالحیات با بیان اینکه عقل چراغ است نه صراط ادامه داد: از عقل صراطسازی برنمیآید، عقل یک چراغی است و میآید میفهمد، موضوع و محمول در اختیار عقل نیست، ولو عقل آفتاب هم باشد از آفتاب هیچ کاری ساخته نیست، آفتاب که مهندس نیست، آفتاب که صراط نمیسازد، هر چه انسان نابغه و باهوش باشد او تنها راه را میتواند بشناسد و نمیتواند راهسازی کند.

وی با اشاره به اینکه استکبار امروز هم همان حرف فرعون را میزنند، خاطرنشان کرد: من را تنها بگذارید که من حضرت موسی(ع) را عذاب میکنم و من خودم مسأله را حل میکنم، خداوند درباره تبهکاران مروانی و اموی این چنین حرفی زد، شما لازم نیست غصه بخورید چه میشود ما خودمان با سنت استدراج بساطشان را برمیچینیم، الان هم همین طور است، ما خودمان بساط غرب و اومانیسم و استکبار را برمیداریم، ما نیازی به یاوری شما نداریم.

حضرت آیتالله جوادی آملی بیان کرد: ما وظیفهمان این است که در راهپیمایی شرکت کنیم و حرمت امام و خون شهدا را حفظ کنیم، خودمان شرکت کنیم و دیگران را هم دعوت کنیم، اما بدانیم که دیگری است که این کشور را دارد حفظ میکند و مکر دشمنان را به خودشان باز گردانیم، وظیفه ما عرض ادب به دستورات ذات اقدس اله و ادای دین به انقلاب و خون شهدا است.

نظرات  (۱)

۲۲ بهمن ۹۳ ، ۲۱:۱۱ سید محسن جوانمردی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">